Αυτο-φροντίδα

Posted on

Πόσο συχνά αισθάνεστε κουρασμένοι; Άτονοι; Χαμηλή ενέργεια ή χωρίς έμπνευση; Αν και υπάρχουν πολλοί παράγοντες τρόπου ζωής και νοοτροπίας που παίζουν σε καθένα από αυτά τα συναισθήματα ή τις εμπειρίες, υπάρχει συχνά ένα βασικό πράγμα που λείπει από την εξίσωση: αυτο-φροντίδα.

Η αυτοεξυπηρέτηση είναι οποιαδήποτε δραστηριότητα που συμβάλλει στη συνολική σωματική και ψυχική σας υγεία προσφέροντας χαλάρωση, αποτοξίνωση, έμπνευση ή αυξημένη σύνδεση με τον εαυτό σας και τα αγαπημένα σας πρόσωπα.

Η τακτική άσκηση των δραστηριοτήτων αυτο-φροντίδας είναι εξαιρετικά σημαντική για τη διατήρηση της συνολικής σωματικής και ψυχικής σας ευεξίας. Αν και δεν προορίζεται συνειδητά ως «αυτοεξυπηρέτηση», ο χρόνος για δραστηριότητες που απολαμβάνετε βοηθά στη δημιουργία μιας ικανοποιητικής ζωής στην οποία είστε καλύτερα σε θέση να αντιμετωπίσετε οποιοδήποτε άγχος, συντριβή ή θλίψη που μπορεί να εμφανιστεί.

Ορισμένες στιγμές της ζωής σας μπορεί να απαιτούν περισσότερη έμφαση στην αυτοεξυπηρέτηση για να παραμείνετε σε ισορροπία, αλλά γενικά  να στοχεύετε τουλάχιστον 15 λεπτά εσκεμμένων δραστηριοτήτων αυτοεξυπηρέτησης κάθε μέρα.

Αυτό θα μπορούσε να είναι 15 λεπτά γιόγκα πριν από τη δουλειά,πιλάτες , ένα επεισόδιο ή δύο από τις αγαπημένες σας τηλεοπτικές εκπομπές το βράδυ ή μια ειδική βραδινή ρουτίνα ομορφιάς πριν από το κρεβάτι. Η ιδέα σας για αυτο-φροντίδα θα μπορούσε ακόμη και να περιλαμβάνει μια μακροχρόνια  ρουτίνα κάθε Σαββατοκύριακο ή μια ημέρα σπα κάθε μήνα – αυτές είναι και εξαιρετικές επιλογές, αν και εξακολουθούμε να προτείνουμε μια μικρή προσπάθεια αυτο-φροντίδας κάθε μέρα επίσης.

Μην αισθάνεστε ότι υπάρχουν συγκεκριμένα πράγματα που πρέπει να κάνετε για να χαλαρώσετε ή να αναζωογονηθείτε – μπορεί να διαφέρει εντελώς ανά άτομο και η αυτοεξυπηρέτηση είναι αποτελεσματική μόνο εάν είναι κάτι που προσωπικά απολαμβάνετε και βρίσκετε ικανοποιητικό.

Έτσι, αν δεν σας αρέσει η γιόγκα ή δεν το βρίσκετε χαλαρό να καθίσετε και να διαλογιστείτε – κανένα πρόβλημα!Εγώ πηγαίνω για ποδήλατο !!Εσείς  ίσως να πηγαίνετε για τρέξιμο!

Δείτε την παρακάτω λίστα για ιδέες που μπορεί να σας βοηθήσουν. Αυτή η λίστα δεν είναι καθόλου εξαντλητική, οπότε προχωρήστε και ενσωματώστε άλλες δραστηριότητες αυτο-φροντίδας εάν προτιμάτε!

 Ακολουθούν μια σειρά από ιδέες για δραστηριότητες αυτοεξυπηρέτησης που μπορείτε να απολαύσετε – ρίξτε μια ματιά, δοκιμάστε μια νέα επιλογή και δείτε τι σας αρέσει!

  • Ξεκινήστε reformer pilates.
  • Ακούστε μια χαλαρωτική λίστα.
  • Φυτέψτε και φροντίστε τον κήπο ή την βεράντα σας (ή  τα φυτά εσωτερικού χώρου!)
  • Εναν υπνάκο.
  • Περάστε χρόνο χειροτεχνίας: πλέξιμο, βελονάκι, κέντημα κ.λπ.
  • Κάψτε ένα κερί (με φυσικό άρωμα!)
  • Καθαρίστε το σπίτι σας
  • Κάντε ένα μασάζ
  • Πηγαίνετε για ύπνο νωρίς.
  • Αλλάξτε όλες τις συσκευές σας σε λειτουργία πτήσης και αποσυνδέστε για μια ώρα.
  • Παίξτε με το κατοικίδιό σας
  • Αγκαλιάστε κάποιον που αγαπάτε.
  • Πηγαίνετε για μια βόλτα ή τρέξτε
  • Απολαύστε ένα ζεστό φλιτζάνι τσάι.
  • Καθίστε σε στάση «τα πόδια στον τοίχο» για 5-20 λεπτά.
  • Δοκιμάστε μια εναλλακτική θεραπεία όπως ο βελονισμός ή η χειροπρακτική .
  • Διαβάστε ένα καλό βιβλίο.
  • Ακούστε την αγαπημένη σας αίσθηση με καλή μουσική και πάρτε ένα χορευτικό πάρτι.
  • Παρακολουθήστε μια αστεία ταινία.
  • Πηγαίνετε στο πάρκο και παίξτε στην παιδική χαρά — γίνετε ξανά παιδί!
  • Αποκαταστήστε ένα χώρο στο σπίτι σας.
  • Κοιτάξτε τα αγαπημένα σας βιβλία μαγειρικής ή  blog  μαγειρικής και σχεδιάστε ένα καταπληκτικό μενού για την εβδομάδα.
  • Μαγειρέψτε και απολαύστε ένα φανταχτερό γεύμα.
  • Κάντε ένα πικνίκ σε ένα όμορφο πάρκο
  • Πηγαίνετε σε μουσείο Απολαύστε κάποια ποιότητα στο κατάστημα ή στο διαδίκτυο
  • Γράψτε στο περιοδικό ευγνωμοσύνης σας.
  • Γράψτε τα κομπλιμέντα που σας έχουν πει και πράγματα που αγαπάτε για τον εαυτό σας.
  • Εθελοντής για έναν σκοπό που σας ενδιαφέρει.
  • Περάστε χρόνο με έναν μέντορα που σας εμπνέει.
  • Εξασκηθείτε στη δημιουργική γραφή.
  • Απολαύστε το αγαπημένο σας φαγητό.
  • Ζωγραφίστε ή σχεδιάστε κάτι Παίξτε ένα παιχνίδι που σας αρέσει.
  • Κάντε μια βόλτα στη γειτονιά σας και τραβήξτε φωτογραφίες από πράγματα που σας εμπνέουν.
  • Καλέστε έναν φίλο με τον οποίο δεν έχετε μιλήσει στο παρελθόν και συζητήστε.

0 Σχολια

Αφηστε ενα σχολιο

Your email address will not be published.