Φυτεύουμε11 σπόρους για ένα πετυχημένο παιδί!

Posted on

Όλοι θέλουμε το καλύτερο για τα παιδιά μας, και το να μαθαίνουμε να φυτεύουμε τους σωστούς σπόρους, πώς να τα καλλιεργούμε και στη συνέχεια να κάνουμε πίσω για να μεγαλώσουν, είναι η πιο σημαντική δουλειά των γονέων. Εδώ είναι οι 11 σπόροι για αυτό που κάνει ένα παιδί επιτυχημένο στη ζωή που μπορεί να φυτευτεί νωρίς, και δεδομένου του σωστού χρόνου και αγάπης να μεγαλώσει στον κόσμο μόνος του.

Διάβασα ένα απόσπασμα τις προάλλες που έλεγε: «Τα επιτυχημένα παιδιά έχουν γονείς που εργάζονται πάντα στις γονικές τους δεξιότητες».

Είναι εύκολο να ξεχάσετε τη μεγάλη εικόνα όταν εστιάζετε σε ένα μόνο πράγμα.

Σκεφτείτε εάν χτίζετε ένα σπίτι. Δεν θα έχετε μόνο έναν τύπο υλικού, αλλά πολλά, σωστά; Δεν μπορείτε να χτίσετε ένα σπίτι με μόνο καρφιά.

Αυτό ακριβώς είναι το παιδί και η ανατροφή των παιδιών με καλή προσαρμογή. Πρέπει να χρησιμοποιήσετε πολλά διαφορετικά εργαλεία, διάφορα υλικά, ορισμένες μορφές ξυλουργικής και να τα συνδυάσετε με την πάροδο του χρόνου.

Όταν διάβασα τη συλλογή των αγαπημένων μου θετικών γονικών βιβλίων, υπάρχει ένα κοινό θέμα για το τι χρειάζονται τα παιδιά από τους γονείς για να περπατήσουν με αυτοπεποίθηση στον κόσμο μόνα τους.

Η γνώση είναι δύναμη, ειδικά όταν μεγαλώνεις χαρούμενα παιδιά και μεγαλώνεις ένα παιδί για να είναι επιτυχές στη ζωή.

Δεν υπάρχει “σωστός τρόπος” για να μεγαλώσετε ένα παιδί, αλλά υπάρχει γνώση που μπορεί να μας δώσει πληροφορίες.

Εδώ είναι τα 11 πράγματα που μπορούν να κάνουν οι γονείς για να κάνουν ένα παιδί επιτυχημένο στη ζωή που ξεπερνά τα βασικά στοιχεία της ανατροφής παιδιών (ξέρετε… ρουτίνες, ύπνος, υγιεινή διατροφή, άσκηση, ασφάλεια κ.λπ.)

Διδάξτε τη συναισθηματική νοημοσύνη
Σύνδεση & Σχέσεις
Δώστε στα παιδιά δύναμη
Επιτρέψτε στα παιδιά να παλεύουν και να ξεπεράσουν την αποτυχία
Διδάξτε τα παιδιά να είναι παιδί στον εαυτό τους και στους άλλους
Δώστε τους ελευθερία και ανεξαρτησία
Ο Γονικός σας Φακός
Δημιουργήστε ένα Save Haven με την ατμόσφαιρα στο σπίτι σας
Παρακολούθηση μηνυμάτων από εξωτερικές πηγές
Διδασκαλία Ευθύνης & Αυτο-Πειθαρχία
Η διαχείριση χρημάτων είναι μια δια βίου ικανότητα

1. Διδάξτε τη συναισθηματική νοημοσύνη και δείξτε στα παιδιά ότι είναι εντάξει να κλαίτε
Είναι εντάξει για τα παιδιά να κλαίνε, να θυμώνουν, να νιώθουν ζήλια, συγκλονισμένοι, τρελοί και ενθουσιασμένοι.

Τα συναισθήματα είναι απλώς ένας τρόπος έκφρασης των συναισθημάτων ενός ατόμου και ενώ μερικές φορές έχουν αρνητικές υπονοήσεις, αυτό που αισθάνεται είναι φυσικό.

Το πρόβλημα είναι ότι τα παιδιά δεν έχουν την ανάπτυξη του εγκεφάλου για να αρχίσουν να ρυθμίζουν τα συναισθήματά τους μέχρι περίπου την ηλικία των 7 ετών όταν ο ανώτερος εγκέφαλός του αρχίσει να παίρνει μορφή και μόνο τότε μπορούν να αρχίσουν να ακονίζουν τις δεξιότητες για να τα εκφράσουν με υγιείς τρόπους.

Αυτό εξηγεί γιατί οι ιδιοσυγκρασίες και οι καταστροφές είναι δύσκολο για τα μικρά να ρυθμιστούν μέχρι την ηλικία των 7 ετών, επειδή δεν διαθέτουν το εύρος ζώνης για να μειώσουν τα συναισθήματά τους εκείνη τη στιγμή.

Ωστόσο, καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν, είναι σημαντικό να διδάξετε και να επιτρέψετε στα παιδιά να ονομάσουν τα συναισθήματά τους, να επικοινωνήσουν αυτό που αισθάνονται, να λύσουν προβλήματα και να αναζητήσουν ήρεμους τρόπους για να ρυθμίσουν τα μεγάλα συναισθήματά τους.

Όχι μόνο βοηθούν τα παιδιά με έντονη συνειδητοποίηση της συναισθηματικής νοημοσύνης, αλλά είναι πιο συντονισμένα και συμπαθητικά απέναντι στους άλλους. Τους διευκολύνει να αναγνωρίσουν τη γλώσσα του σώματος και τις εκφράσεις του προσώπου των άλλων και να κάνουν τη σύνδεση με τα συναισθήματα.

Αυτές είναι δια βίου δεξιότητες που θα ωφελήσουν τα παιδιά καθώς μεγαλώνουν σε ενήλικες σε σχέσεις, σε χώρους εργασίας και κοινωνικά περιβάλλοντα.

Πείτε ναι στα συναισθήματα, ακόμα και όταν λέτε όχι στη συμπεριφορά.

2. Σύνδεση και σχέσεις
Η σχέση γονέα-παιδιού είναι μια από τις πιο σημαντικές σχέσεις που θα έχει ένα παιδί σε όλη του τη ζωή.

Ένας γονέας ή ένας ενήλικος που μεγαλώνει ένα παιδί γίνεται δίχτυ ασφαλείας για τα παιδιά όταν δοκιμάζουν νέα πράγματα, αντιμετωπίζουν δύσκολες συνθήκες, αγώνες, πληγώνουν κ.λπ.

Μια σχέση που βασίζεται στον σεβασμό, την ενσυναίσθηση και την εμπιστοσύνη θέτει τα πρότυπα για όλες τις σχέσεις στη ζωή του παιδιού, περισσότερες από τις ρίζες τους στον έλεγχο και τον εξαναγκασμό.

Ένα σεμινάριο που είχα παρακολουθήσει ,διδάσκει ότι τα παιδιά χρειάζονται καθημερινά το κουβά με την προσοχή και αν ξοδεύετε 10 λεπτά σόλο με το παιδί σας κάθε μέρα, θα ρυθμίζετε τον εαυτό σας και το παιδί σας για καλύτερη συμπεριφορά και σύνδεση υψηλής ποιότητας.

3. Δώστε στα παιδιά δύναμη
Πρόσφατα, είχα μερικές συνομιλίες με έναν παιδιοθεραπευτή τι σημαίνει να ανταποκρίνονται στις βασικές συναισθηματικές ανάγκες των παιδιών.

Ένα από τα βασικά πράγματα για τα οποία μιλάει είναι να αφήσει τα παιδιά να έχουν περισσότερο έλεγχο.

Αυτό είναι δύσκολο για πολλούς ανθρώπους, ξέρω ότι μου αρέσει να αισθάνομαι τον έλεγχο ακριβώς το 99% του χρόνου, οπότε το να χαρίσω μέρος του, με κάνει να νιώθω άβολα.

Σκέψου το.

Ποιος λαμβάνει τις περισσότερες αποφάσεις σχετικά με το τι τρώνε τα παιδιά σας για δείπνο, πότε πηγαίνουν για ύπνο, πού πηγαίνουν, τι φορούν, τι επιτρέπεται να κάνουν και να μην κάνουν;

Όταν βάζω τον εαυτό μου στα παπούτσια του παιδιού μου, βλέπω ξεκάθαρα γιατί συμβαίνουν αγώνες δύναμης.

Το πρόβλημα με υπερβολικό έλεγχο είναι ότι δημιουργεί δύο τύπους παιδιών.

Τα παιδιά που συμμορφώνονται πάντα είναι λιγότερο πιθανό να μην σκέφτονται μόνα τους ή να ενεργούν αυτόνομα επειδή επικεντρώνονται στην ευχαρίστηση των γονιών τους και στη λήψη έγκρισης, αντί να κάνουν και να σκέφτονται τον εαυτό τους.

Και τότε, τα παιδιά που αψηφούν συχνά χαρακτηρίζονται «ταραχοποιός». Αυτά είναι τα παιδιά που σκέφτεστε όταν πρόκειται για «αγώνες εξουσίας» και έχουν αγώνες εξουσίας επειδή δεν αισθάνονται ότι έχουν και είναι μία από τις βασικές τους ανάγκες.

Βλέπετε το πρόβλημα;

Δεν θέλουμε όλοι παιδιά που σκέφτονται τον εαυτό τους και δεν είναι υποχρεωμένα να αψηφούν και να εμπλέκονται σε αγώνες εξουσίας; Ο υπερβολικός έλεγχος δεν επιτρέπει να συμβεί κάτι τέτοιο.

Λοιπόν τι κάνεις?

Η αντιμετώπιση της αιτίας σημαίνει υποστήριξη της ανάγκης των παιδιών για μεγαλύτερο έλεγχο στη ζωή τους.

Πώς το κάνεις αυτό; Από πού ξεκινάς;

Δίνεις στα παιδιά σου επιλογές, ώστε να πάρουν τη δύναμη από το να είναι η λήψη αποφάσεων.

4. Επιτρέψτε στα παιδιά να παλεύουν και να ξεπεράσουν την αποτυχία
Θα σας μεταφέρω ένα απόσμπασμα ενός βιβλίου <<Πρόσφατα μίλησα με ένα προπονητή κολυμβητηρίου. Είχα παρατηρήσει ότι είμαι στο κατάστρωμα της πισίνας στις συναντήσεις κολύμβησης και τις πρακτικές, ότι δεν ήταν τόσο «ανταγωνιστικοί» .

Όταν τον ρώτησα, τι συνέβη, είπε ότι τα κορίτσια φοβόντουσαν την αποτυχία και δεν θα έτρεχαν μεταξύ τους στην πράξη και δεν ήθελαν να ανταγωνίζονται μεταξύ τους.

Αυτοί είναι φοιτητές που κολυμπούν σε επίπεδο Division 1, στην κορυφή του παιχνιδιού τους και φοβούνται να κολυμπήσουν «πολύ γρήγορα» ή να αναστατώσουν έναν συμπαίκτη τους, οδηγώντας την εξάσκηση ή κολύμπι εναντίον ενός φίλου σε μια συνάντηση κολύμβησης.

Είπε επίσης ότι οι γονείς αυτών των κοριτσιών στέλνονταν συχνά email και καλούσαν το γραφείο του για να εκφράσουν τις ανησυχίες τους σχετικά με τις πρακτικές (πόσο σκληρές ήταν, υπήρχαν πάρα πολλές από αυτές, κ.λπ.) και για τις συναντήσεις των αγώνων κολύμβησης.

Είμαι βέβαιος ότι τα μάτια μου έσκισαν από το κεφάλι μου όταν μου το είπε αυτό. Δεν μπορούσα να πιστέψω τι άκουγα. Ακόμα δεν μπορώ.

Μέρος των 10 χρόνων κολύμβησης ως υψηλού επιπέδου ανταγωνιστικού αθλητή ήταν γεμάτο αποτυχίες. Στην πραγματικότητα, τα περισσότερα χρόνια μου το κολύμπι ήταν μια μαθησιακή διαδικασία με αποτυχία.

Δεν κέρδισα κάθε αγώνα. Δεν έκανα καλές πρακτικές κάθε μέρα. Στην πραγματικότητα, θα είχα μια φοβερή σεζόν που θα διαρκούσε 6 μήνες προτού περάσω μια προπόνηση ή αγωνιστική καμπούρα, αλλά αυτό ήταν όλα μέρος της διαδικασίας μάθησης.

Έπρεπε να μάθω πώς να αποτύχω, να πάρω τον εαυτό μου, να κάνω τη σκληρή δουλειά στην εξάσκηση, να επιστρέψω στο μπλοκ και να βουτήξω για περισσότερους αγώνες ξανά και ξανά.

Έπρεπε να συνεχίσω.

Έπρεπε να δουλέψω σκληρά.

Και τα μαθήματα που έμαθα για τον αγώνα και την αποτυχία με δίδαξαν να δοκιμάζω νέα πράγματα, να κάνω σκληρά πράγματα, να σπρώχνω τον εαυτό μου και να συνεχίζω.>>

Αυτό χρειάζονται και τα παιδιά. Χρειάζονται την υποστήριξή σας για να δοκιμάσουν νέα πράγματα, για να κάνουν σκληρά πράγματα και για να είστε δίχτυ ασφαλείας όταν τα πράγματα δεν πάνε όπως έχει προγραμματιστεί. Ενθαρρύνετε τα παιδιά σας να δοκιμάσουν νέα πράγματα, να τα πάρουν και να συνεχίσουν.

Όλες οι αποτυχίες διδάσκουν ένα σημαντικό μάθημα που μας κάνει όλους πιο ανθεκτικούς και όχι, αυτό σημαίνει ότι οι γονείς δεν πρέπει πάντα να τείνουν να μπαίνουν στο «να διορθώσουν τα πράγματα» για τα παιδιά τους, είτε στο δημοτικό είτε στο γυμνάσιο.

5. Διδάξτε τα παιδιά να είναι καλοί στον εαυτό τους και στους άλλους
Τα παιδιά μαθαίνουν από τους γονείς τους πώς να συμπεριφέρονται, να αντιμετωπίζουν τους άλλους, να μιλούν στον εαυτό τους και τη γλώσσα που πρέπει να χρησιμοποιούν. Η μοντελοποίηση της θετικής συμπεριφοράς στο σπίτι δείχνει πώς να είναι σεβασμός, φροντίδα, αγάπη, θετική και αυτοπεποίθηση στο δέρμα τους.

Οι γονείς είναι και θα είναι πάντα το μεγαλύτερο πρότυπο του παιδιού.

Ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζετε τον εαυτό σας και τους γύρω σας καθορίζει την προτεραιότητα για το πώς θα συμπεριφέρονται τα παιδιά σας, καθώς και για άλλους.

Διδάξτε στα παιδιά να είναι ευγενικοί στον εαυτό τους, αλλά και συμπαθητικοί και να κάνουν και να λένε ευγενικά πράγματα σε άλλους.

6. Δώστε τους ελευθερία και ανεξαρτησία
Τα παιδιά χρειάζονται ελευθερία να εξερευνήσουν, να δοκιμάσουν σκληρά πράγματα, να είναι δημιουργικά και να βγουν στον κόσμο χωρίς να χρειάζονται τα χέρια μας\σας.

Αυτό είναι ιδιαίτερα δύσκολο για ορισμένους γονείς να αφήσουν και να μην αιωρηθούν εάν είναι από φόβο ή ανάγκη για έλεγχο, αλλά είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι η δουλειά μας ως γονείς είναι να προετοιμάζουμε τα παιδιά μας για τον κόσμο όταν δεν περπατάμε πλέον δίπλα τους.

Αν δεν βιώνουν τον κόσμο από μόνα τους ως παιδιά και εφήβους, πώς θα το κάνουν όταν είναι σόλο;

Πόση ελευθερία είναι κατάλληλη να επιτρέψουμε;

Δεν θέλουμε να μεγαλώσουμε τα παιδιά που αισθάνονται ότι έχουν το δικαίωμα να κάνουν πάντα το δρόμο τους και να κάνουν ό, τι θέλουν, αλλά δεν θέλουμε να βλάψουμε τη σχέση μας με το να είμαστε πολύ άκαμπτοι και να συζητάμε μαζί τους.

Η υποστήριξη των παιδιών σας για έλεγχο είναι μια τέχνη, όχι μια επιστήμη. Μαθαίνετε καθώς μεγαλώνουν.

Τα παιδιά που έχουν τον έλεγχο της ζωής τους δεν είναι να τους αφήσουν να κάνουν ό, τι θέλουν.

Τα παιδιά χρειάζονται ρουτίνες και όρια για να τους κάνουν να αισθάνονται ασφαλείς, να έχουν δομή, απλά χρειάζονται την ελευθερία που είναι κατάλληλη για την ηλικία όσο το δυνατόν περισσότερο.

7. Ο Γονικός σας Φακός
Πώς βλέπεις το παιδί σου έχει σημασία. Έχει σημασία πολύ.

Πώς μιλάτε για το παιδί σας σε άλλους; Είναι τα πράγματα που λέτε αρνητικά ή θετικά; Χρησιμοποιείτε αρνητική γλώσσα για να πείτε πράγματα όπως, “είναι τόσο σκληρός”, “είναι πεισματάρης”, “είναι δύσκολος”, “δεν μπορεί να ακολουθήσει οδηγίες” και άλλα.

Ο τρόπος που βλέπετε το παιδί σας, ο γονικός φακός που έχετε, θα γίνει ο διανοητικός διάλογος του παιδιού σας. Πώς τα βλέπετε…

Μερικές φορές είναι δύσκολο να σκεφτούμε πριν μιλήσουμε, αλλά δεν ήταν ποτέ πιο σημαντικό όταν τα μικρά αυτιά είναι γύρω και ακούνε και, στη συνέχεια, εσωτερικοποιούν τις λέξεις που σκέφτεστε και νιώθετε για αυτά.

Τι θέλετε να είναι ο τρέχων διάλογος στο μυαλό τους;

8. Δημιουργήστε ένα ασφαλές καταφύγιο με την οικεία ατμόσφαιρα
Τι χρειάζεται για να δημιουργήσετε ένα θετικό σπίτι για το παιδί σας; Για να αισθάνονται ασφαλείς, αγαπημένοι, ακουστικοί και σεβαστοί;

Η δημιουργία ενός θετικού περιβάλλοντος είναι σημαντική και θα είναι ένας παράγοντας που επηρεάζει τα παιδιά σας όλη τη ζωή τους.

Πόσες φορές έχετε περάσει σε ένα σπίτι που έχει αρνητικό ή κακό συναίσθημα σε αυτό; Θέλετε να δοκιμάσετε το καλύτερο δυνατό για να χτίσετε το αντίθετο – για να δημιουργήσετε ένα ζεστό, ασφαλές καταφύγιο για τα παιδιά σας που θα θέλουν να επιστρέψουν ακόμη και όταν μεγαλώσουν και απομακρυνθούν.

Όμως, έχοντας μια θετική ατμόσφαιρα στο σπίτι υπερβαίνει την άνετη, χαρούμενη διακόσμηση. Πρόκειται για το αγκάλιασμα, την αγάπη, το γέλιο, την εμφάνιση αγάπης, τον εορτασμό των νικών, την ενσυναίσθηση, την καλοσύνη και τη συμπεριφορά παιχνιδιάρικων μαζί ως οικογένεια.

Σκεφτείτε τη γλώσσα του σώματός σας και τη γλώσσα που χρησιμοποιείτε με τα παιδιά σας.

Πώς ξεκινάτε τη μέρα σας μαζί τους; Φωνάζετε να σηκωθουν από το κρεβάτι, ή να τους ξυπνήσετε απαλά, να αγκαλιάσετε για δύο λεπτά;

Μετά το σχολείο χαμογελάτε και τους λέτε πόσο χαρούμενοι τους βλέπετε; Φωτίζονται τα μάτια σας; Ή απλώς αρχίστε να ρωτάτε πώς ήταν η μέρα τους.

Το σπίτι σας θα πρέπει να είναι ένα μέρος ανατροφής για τα παιδιά να αναπτύξουν μια θετική εικόνα, αυτοπεποίθηση και στάση.

9. Παρακολούθηση μηνυμάτων από εξωτερικές πηγές
Σκεφτείτε όλα τα μηνύματα που κατακλύζουν τα παιδιά από συνομηλίκους, μέσα μαζικής ενημέρωσης, κοινωνικά μέσα, βιντεοπαιχνίδια και τηλεόραση.

Είναι τα μηνύματα που κοινοποιούνται στα παιδιά σας με αυτά που θέλετε να εκτίθενται ή να έχουν ως δικά τους;

Ο περιορισμός του χρόνου χρήσης και της χρήσης της συσκευής είναι σημαντικός, ειδικά καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν και αλληλεπιδρούν κοινωνικά μέσω εφαρμογών και διαδικτυακών προγραμμάτων όπου η εικόνα του σώματος, ο εκφοβισμός και το σεξουαλικό περιεχόμενο είναι εμφανή.

10. Διδασκαλία Ευθύνη & Πειθαρχία
Η διδασκαλία της ευθύνης σημαίνει να δείχνετε στα παιδιά σας τι αναμένεται από αυτά και να αποδεχτείτε τις συνέπειες των ενεργειών τους εάν υπάρχει αρνητικό αποτέλεσμα. Αυτό σημαίνει ότι οι γονείς πρέπει να καθορίσουν σταθερά όρια και να μοιραστούν επίσης ποιες είναι οι συνέπειες εάν το όριο δοκιμαστεί.

11. Η διαχείριση χρημάτων είναι μια δια βίου ικανότητα

Ένα μικρό σημείο εκκίνησης για μικρά παιδιά είναι το δημοτικό σχολείο μαθαίνουν ήδη για τα χρήματα και γνωρίζουν πώς χρησιμοποιούνται και τα πράγματα που θέλουν κοστίζουν χρήματα, αυτή είναι μια εξαιρετική ευκαιρία που δεν πρέπει να χάσετε.

 

0 Σχολια

Αφηστε ενα σχολιο

Your email address will not be published.