Υγιής μανούλα=Αυτο-φροντίδα!

Posted on

Εάν θέλετε να είστε σίγουρες για το πώς φαίνεστε και αισθάνεστε, είστε υγιείς, ζείτε ευτυχισμένες και έχετε την ενέργεια να παίζετε με τα παιδιά σας μέρα με τη μέρα, τότε αυτό που δεν είναι διαπραγματεύσιμο ως μαμά δίνει προτεραιότητα στην αυτο-φροντίδα.

Κάνοντας τη δική σας ευεξία προτεραιότητα, μπορείτε να τρέφετε το μυαλό, το σώμα και την ψυχή σας κάθε μέρα, χωρίς ενοχές. Η οικοδόμηση μιας ισορροπημένης ζωής είναι δυνατή με πρόθεση και αυτο-φροντίδα. Αυτές είναι μη διαπραγματεύσιμες πρακτικές αυτοεξυπηρέτησης που χρειάζεται κάθε μαμά και δεν πρέπει να ζουν χωρίς  αυτές όταν μεγαλώνετε μια οικογένεια και προσπαθείτε να παραμείνετε υγιείς.

Δεν θα υπάρχει χρόνος για μένα.

Κάνω όλα τα πράγματα γύρω από το σπίτι και ή αφήνω το μπάνια να μυρίζουν  για άλλη μια μέρα και να το καθαρίσω αύριο;

Η συνεχής κουβέντα στο κεφάλι μου ζυγίζει τις ευθύνες στο σπίτι έναντι της αυτοεξυπηρέτησης και τις περισσότερες φορές επιλέγει το καθαρό μπάνιο από το βιβλίο στο οποίο θέλω να διαβάσω.

Γιατί επιλέγω πάντα τα”διασκεδαστικά”, υποχρεωτικά του σπιτιού πάνω από τα υγιή χόμπι που με βοηθούν να χαλαρώσω, να νιώθω καλά βαθιά στην ψυχή μου και να με ξεκουράσω μετά από μια κουραστική μέρα;

Αλλά η αλήθεια είναι… Αν θέλουμε να δώσουμε στα παιδιά μας το καλύτερο και να βάλουμε τον καλύτερο εαυτό μας στον κόσμο μέρα με τη μέρα, είναι η σκόπιμη επιλογή να βάλουμε τον εαυτό μας στη λίστα –  πρώτα στη λίστα – γιατί διαφορετικά, η ζωή πρόκειται να ξοδευτεί περνώντας χωρίς ουσία και περισσότερο ως μηχανή,αυτόματο άβουλο πλάσμα. Αυτό είναι όπου η ολισθηρή κλίση της εξάντλησης της μαμάς γίνεται πραγματική πιθανότητα, αν και δεν χρειάζεται να φτάσει τόσο μακριά όταν έχετε εφαρμόσει τις σωστές πρακτικές αυτο-φροντίδας.

Αν θέλουμε να νιώθουμε και να είμαστε καλά, να είμαστε υγιείς, να ζούμε με χαρά και να έχουμε την ενέργεια για τα παιδιά μας, πρέπει να δώσουμε προτεραιότητα στη δική μας ευημερία.

Αλλά αν θέλουμε να κυριαρχήσουμε στο ζογκλέρ της οικογένειας, της καριέρας, της πίστης, της αγάπης και της υγείας, τότε το κλειδί είναι να είμαστε σκόπιμοι στις επιλογές που κάνουμε για να θρέψουμε το μυαλό, το σώμα και την ψυχή μας κάθε μέρα.

Ο σχεδιασμός μιας ισορροπημένης ζωής δεν χτίζεται τυχαία – είναι χτισμένος με πρόθεση και αίσθηση.

1. Σκάψτε την ενοχή της μαμάς για πάντα
Η σύγκρουση ανάμεσα σε αυτό που αισθάνεστε ότι πρέπει να κάνετε σε σχέση με αυτό που θέλετε να κάνετε μπορεί να οδηγήσει σε έναν ολόκληρο ανθυγιεινό κύκλο της ενοχής της μαμάς.

Όταν παίρνετε χρόνο για τον εαυτό σας, μην αισθάνεστε άσχημα γι ‘αυτό. Η θετική ενέργεια που δημιουργείτε για τον εαυτό σας θα δοθεί μπροστά σε αυτούς που αγαπάτε περισσότερο γύρω σας.

Χωρίς αυτό να σημαίνει πως συνεχίζετε να ζείτε ως σχεδόν εργένισσα,μαμα κάπιων ωρών,απών από το παιδί ενώ έχετε την επιλογή να είστε παρούσες αλλά δεν θέλετε,είστε συνεχως κουρασμένη και επιλέγετε άλλους να πάρουν τις ευθύνες που φυσικά είναι δικές σας εφόσον αποφασίσατε να γίνετε μανούλα.

Το να είσαι μαμά έρχεται με ένα ολοκαίνουργιο σύνολο σημαντικών ευθυνών, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να δώσεις όλο τον εαυτό σου μακριά ή να κλείσεις το ποιος ήσουν πριν από τα παιδιά σου μέχρι να μεγαλώσουν και θα έχεις χρόνο να είσαι πάλι εσύ.Όλα με μέτρο!!

Γίνε τώρα. Ορίστε τους δικούς σας στόχους, κυνηγήστε τα όνειρά σας, δώστε προτεραιότητα στην υγεία και την ευτυχία σας, επειδή είναι σημαντικό να είστε ένα ευτυχισμένο και ολόκληρο άτομο, αλλά και επειδή τα παιδιά σας σας παρακολουθούν. Δεν θέλουν μόνο να είσαι ευτυχισμένη μαμά και να έχεις την ενέργεια να παίζεις μαζί τους στην αυλή,στο πάρκο αλλά θα επαναλάβουν αυτό το μοτίβο όταν είναι και οι γονείς, εκτός αν τους δείξεις πώς να αγαπούν τον εαυτό τους.

2. Φροντίστε το σώμα σας
Η φράση «το σώμα σου είναι ναός» είναι σημαντικό να θυμάσαι καθώς κάνεις τον εαυτό σου προτεραιότητα. Τροφοδοτήστε το υγιεινό, θρεπτικό φαγητό που σας κάνει να αισθάνεστε καλά, δεν κουράζεστε. Ακούστε το σώμα σας και πώς το φαγητό που τρώτε σας κάνει να αισθάνεστε. Τρώτε θρεπτικά τρόφιμα, ώστε να αισθάνεστε ενεργοποιημένοι και ζωντανοί.

Θυμηθείτε, τα παιδιά σας παρακολουθούν πώς αντιμετωπίζετε τον εαυτό σας και τι βάζετε στο σώμα σας. Όταν τρέφετε τον εαυτό σας με υγιεινά τρόφιμα, τα παιδιά σας που τρώνε τα ίδια τρόφιμα θα γίνουν δεύτερη φύση.

3.Ασκηση.

Ίσως χρειαστεί να δημιουργήσετε μια καλύτερη ρουτίνα προπόνησης. Διαλέξτε τις δραστηριότητές σας που σας κάνουν να θέλετε να τις κάνετε με συνέπεια.

Εάν μπορείτε να π μόνο σε 15 λεπτά, μην αισθάνεστε άσχημα, τα 15 λεπτά είναι καλύτερα από κανένα .

4. Ύπνος. Υπνος. Υπνος.
Πόσες φορές αναβάλλετε για ύπνο ή σκοπεύετε να ξυπνήσετε νωρίς, ώστε να μπορείτε «να κάνετε τα πράγματα». Η χρόνια στέρηση ύπνου οδηγεί σε κακή υγεία.Πηγαίνετε για ύπνο εγκαίρως, ώστε να μπορείτε να κοιμηθείτε 7-9 ώρες.

Η στέρηση ύπνου μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση βάρους, αύξηση της όρεξης, ακόμη και σε αυξημένο κίνδυνο κατάθλιψης, καρδιαγγειακών παθήσεων και διαβήτη τύπου 2. Όταν είστε κουρασμένες, είναι πιο πιθανό να παραλείψετε την άσκηση και να φάτε πράγματα και θα νιώσετε ακόμη χειρότερα!

Μείνετε μακριά από κακό φαγητο,καφεΐνη, ζάχαρη, αλκοόλ και οθόνες που μπορούν να αναβάλλουν τον ύπνο σας.

5. Μην πέσετε στην παγίδα σύγκρισης μαμά
Συγκρίνοντας τον εαυτό σας – το γονικό σας σπίτι, το σπίτι, το αυτοκίνητο,τα ρούχα και το σώμα σας – με άλλες μητέρες μπορεί να σας προκαλέσει  αρνητικες σκέψεις. Οι σκέψεις σας γίνονται ποιοι είστε, οπότε…

Η ζωή είναι δύσκολη. Κάθε άτομο, ανεξάρτητα από το πόσο τέλειο θέλει να δείχνει. Κάθε μαμά κάνει το καλύτερο που μπορεί.

Εάν μια μαμά θηλάζει και μια μαμά δίνει φόρμουλα, δεν έχει σημασία. Εάν μια μαμά τροφοδοτεί το παιδί της βιολογικά και κάποιος δώσει fast food, δεν έχει σημασία. Εάν μία μαμά δουλεύει και μία μαμά μένει στο σπίτι, δεν έχει σημασία. Αυτό που κάνει ένα άτομο, δεν τους κάνει καλύτερη μητέρα από εσάς ή οποιονδήποτε άλλο επειδή κάνουν το καλύτερο για την οικογένειά τους.

Αυτό που έχει σημασία είναι ότι τα δικά σας παιδιά πιστεύουν ότι είστε η ΚΑΛΥΤΕΡΗ μαμά, αυτά είναι τα μόνα άτομα που πρέπει να ανησυχείτε.

Ο καθένας μας έχει τους δικούς μας αγώνες στη ζωή, αλλά το να πέσουμε στην παγίδα σύγκρισης κάνει τη ζωή πιο δύσκολη και γεμάτη με αρνητικές σκέψεις. Επικεντρωθείτε σε εσάς και τι κάνετε που λειτουργεί καλύτερα για τη δική σας οικογένεια.

6. Προγραμματίστε τα ραντεβού
Είστε επιμελής σχετικά με τον προγραμματισμό τσεκ-απ και τα ραντεβού οδοντιάτρων για τα παιδιά σας, έτσι δεν είναι; Όταν τα παιδιά σας είναι άρρωστα ή λένε ότι πονάει, τα πηγαίνετε στο γιατρό. Αλλά πόσο συχνά απλώς σπρώχνετε τα σήματα του σώματός σας ότι κάτι χρειάζεται ιατρική φροντίδα ή τον δικό σας ετήσιο έλεγχο;

Μην αγνοείτε την υγεία σας προτού τα πράγματα αλλάξουν από το ΟΚ στο κακό. Προγραμματίστε τις ετήσιες εξετάσεις σας, κάντε τα ραντεβού, δείτε τον δερματολόγο σας, επισκεφθείτε τον οφθαλμίατρο, λάβετε τις οδοντικές εξετάσεις και καθαρισμούς και μαστογραφίες. Η υγεία σας πρέπει επίσης να γίνει προτεραιότητα!

7. Μην χάσετε την ταυτότητά σας: Μείνετε συνδεδεμένοι με το ποιοι είστε
Όταν αρχίζετε τις καθημερινές ρουτίνες σας (σχολείο,δραστηριότητες, οικιακα κλπ.), Γίνεται εύκολο να χάσετε τον εαυτό σας. Το να καταλάβεις την ταυτότητά σου τώρα που είσαι μαμά είναι ένα από τα πιο δύσκολα καθήκοντα που θα αντιμετωπίσεις.

Συνεχίστε τα χόμπι. Προγραμματίστε ημερομηνίες για έξοδο με φίλες. Βιβλία,σινεμά.

Όχι μόνο πρέπει να είστε πρόθυμοι να παραμείνετε συνδεδεμένοι με τον εαυτό σας, αλλά να συνδεθείτε με άλλες γυναίκες όπου δεν μιλάτε για τα παιδιά σας και πώς το μωρό σας δεν κοιμάται όλη τη νύχτα.

 

 

 

0 Σχολια

Αφηστε ενα σχολιο

Your email address will not be published.